sklep internetowy

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Przez sformułowanie „konwersja w sklepie internetowym” rozumiemy stosunek liczby kupujących do liczby odwiedzających. Naturalne dla każdego przedsiębiorcy z branży e-commerce jest oczywiście dążenie, aby wskaźnik ten podnosił się z miesiąca na miesiąc. Właściciele sklepów ciągle zadają sobie wobec tego pytanie: „jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?„. Spróbujmy znaleźć odpowiedź na to pytanie.

Postaw na prostotę

Aby wskaźnik konwersji uległ w Twoim sklepie poprawie, musisz obiektywnym okiem spojrzeć zarówno na interfejs strony, jak i sam proces dokonywania zakupów. Jeśli użytkownikowi trudno będzie stwierdzić co w sklepie sprzedajesz, produkty nie będą czytelnie zaprezentowane, a proces finalizacji transakcji będzie zawiły, nie dziw się, że konwersja w Twoim sklepie internetowym nie jest adekwatna do Twoich założeń.

Dobra nawigacja, wyszczególnienie ciekawych produktów, przyciski Call To Action oraz przejrzystość layoutu to z pewnością rzeczy, których nie może zabraknąć na Twojej witrynie.

Baza produktów

Jeśli w Twoim sklepie nie będzie atrakcyjnych dla kupującego produktów nie masz co liczyć na wysoki wskaźnik konwersji. Nikt przecież nie będzie kupował czegoś, co jest dla niego w jakiś sposób mało atrakcyjne (czy to jakościowo, czy cenowo).

W swoim sklepie zadbaj o to, żeby produkty, które sprzedajesz były co najmniej dobrej jakości oraz, żeby trafiały pod krytycznymi względami w zapotrzebowanie grupy docelowej.

Poznaj swoich klientów

Niski wskaźnik konwersji może oznaczać, że w nieodpowiedni sposób zdefiniowałeś swoją grupę docelową. Aby poznać swoich klientów porozmawiaj z nimi za pośrednictwem oficjalnego profilu swojej firmy na facebooku lub udostępnij im firmowego maila, gdzie mogą pisać ze swoją pozytywną (i tą mniej) krytyką.

 

Dodaj komentarz