smartphone like

Zasady skutecznej reklamy na Facebooku

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga odpowiedniej reklamy – tylko w ten sposób można pokonać konkurencję i dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Oprócz standardowych form reklamy (takich jak ulotki, katalogi czy bannery) warto także podjąć odpowiednie kroki, aby zaistnieć w mediach społecznościowych. Portale tego typu – na przykład Facebook – posiadają wiele milionów użytkowników, a ich liczba systematycznie rośnie. Dzięki temu Facebook umożliwia dotarcie do niemal nieograniczonej liczby potencjalnych klientów. Warunek jest jeden – reklama na Facebooku musi być przeprowadzona w odpowiedni sposób.

Integracja e-sklepu z Facebookiem

Pierwszym krokiem reklamy na Facebooku jest zintegrowanie sklepu internetowego z popularnym portalem społecznościowym. W tym celu należy utworzyć na Facebooku konto biznesowe, a na stronie e-sklepu umieścić odnośnik kierujący klientów do strony funpage’a. Dodatkowo warto wstawić na stronie www określone bannery informujące o rabatach i promocjach dostępnych z poziomu Facebooka, a w stopce mailowej umieścić link do konta na portalu społecznościowym.

Prowadzenie funpage’a

Zakładając konto biznesowe na Facebooku należy pamiętać o tym, iż krokiem do sukcesu jest regularne prowadzenie funpage’a. Dlatego też kwestią podstawową jest bieżące informowanie o nowościach i promocjach sklepu, udostępnianie kodów rabatowych, organizowanie konkursów i zapraszanie do dyskusji. W ten sposób przywiązuje się do siebie stałych klientów, a dodatkowo znacznie zwiększa możliwości na dotarcie do nowych odbiorców.

Płatna reklama na Facebooku

Zdobycie dużej ilości fanów (a tym samym potencjalnych klientów) na portalu społecznościowym może okazać się procesem długotrwałym. Sposobem na dotarcie do określonej liczby osób w krótkim czasie jest płatna reklama na Facebooku, czyli FacebookAds. To nowoczesne narzędzie umożliwia nienachalne zaistnienie w internecie poprzez dotarcie do ściśle określonej grupy docelowej. Działanie FacebookAds opiera się na targetowaniu, czyli wybieraniu grupy osób (według ustalonych kryteriów), do której dana reklama ma dotrzeć. Ścisłe określenie cech grupy docelowej pomaga znaleźć klientów, zanim oni zaczną poszukiwać danego produktu.

Reklama na Facebooku (i to zarówno bezpłatna, jak i płatna) to doskonały sposób na zaistnienie w sieci. Żaden właściciel sklepu internetowego nie może zlekceważyć popularności mediów społecznościowych, gdyż brak skorzystania z ich wielkiej siły oddziaływania może wpłynąć negatywnie na popularność i rozwój sklepu internetowego.

Dodaj komentarz