seo

Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy?

Uzyskanie dobrej pozycji w wyszukiwarce internetowej, jest dla sklepu on-line bardzo ważne. Wysokie pozycje pozwalają na zwiększenie ruchu na stronie, a także zwiększenie obrotów. Jednak na czym polega pozycjonowanie?

Jak można określić pozycjonowanie sklepu?

Jest to szereg działań, które podejmuje się, aby w długim okresie poprawić widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Zazwyczaj najpierw przeprowadza się badania i analizy, na co należy postawić, jaki zasięg ma posiadać sklep, na jakich frazach będzie skupiało się pozycjonowanie itd.

Następnie należy wybrać jakie działania podejmiemy i w jakiej kolejności, czyli na czym zostanie skupiona głównie uwaga w czasie pozycjonowania. Do wyboru jest wiele opcji, między innymi:

  • linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne,
  • tworzenie wartościowych treści,
  • blog internetowy,
  • płatna reklama w Google,
  • tagi tytułowe,
  • mapa XML,
  • szybkość sklepu,
  • strona na Facebooku.

Jest to kilka głównych obszarów, na których można się skupić. Istnieje także wiele innych, które mogą dobrze posłużyć w czasie pozycjonowania. Nie łatwo wymienić je wszystkie ponieważ samo Google podaje, że używa ponad 200 czynników rankingowych – a wielu ekspertów podejrzewa, że może być ich jeszcze więcej. Bez wątpienia jednak nie powinno się pominąć przy tym tworzenia wartościowej i unikalnej treści na swoją stronę.

Dlaczego tworzenie wartościowych i unikalnych treści jest ważne?

Nie chodzi tutaj tylko o zwykłe opisy produktów, czy krótkie teksty. W skład tych treści wchodzą także opisy zdjęć, artykuły poradniki i tak dalej. Im lepsza jakość tekstu, bardziej unikalna i zamieszczona na lepszych stronach, tym Google będzie lepiej traktowało treść. Kiedyś głównie stawiało się na ilość, teraz najważniejsza jest jakość pisanych tekstów.

Oprócz strony sklepu warto także zamieszczać interesujące treści na specjalnie stworzonym do tego blogu czy stronie na FB.

Szybkość sklepu internetowego jest ważna!

 

Szybkość strony internetowej, będzie należała do czynników behawioralnych. Działa to na psychologię potencjalnego klienta. Im szybciej będzie włączała się strona, tym sprawniej będzie poruszał się on po sklepie i przyjemniej będzie robiło mu się zakupy.

Wyżej wymienione informacje, to podstawy, które należałoby bardzo mocno rozszerzyć i skupić się na nich. Warto jest zainwestować w pozycjonowanie sklepu internetowego, ponieważ pozwoli on na zwiększenie ruchu na stronie i obrotów w sklepie. Dobrze wykonane pozycjonowanie jest bardzo skuteczne, można samemu się o tym przekonać.

W tym artykule przestawiliśmy temat bardzo skrótowo. Aby skutecznie pozycjonować stronę należy się zagłębić we wszystkie podane informacje. Gdy nie mamy na to wystarczającej ilości czasu warto zastanowić się nad skorzystaniem z usług firmy pozycjonującej strony internetowe. Przykładem może być skuteczne pozycjonowanie stron Kraków oferowane przez jedną z firm.

Dodaj komentarz